marți, 8 octombrie 2013

A PIERDE SAU NU TIMPUL LA BISERICA

Luni 8 octombrie, în Catedrala Episcopală "Adormirea Maicii Domnului" din Giurgiu, în cepând cu ora 17 s-a săvârșit Taina Sfântului Maslu urmată de Acatistul Sf. Mucenițe Paraschevi. Biserica a fost plină. Au participat și elevii câtorva clase de la Școala Nr. 1, care au venit împreuna cu profesorul lor de Religie, Dna Moisei Elena.

Copiii au stat cuminți, au ascultat slujba, s-au rugat, închinat. Părintele paroh, a adresat un cuvânt de învățătură copiilor. A fost o seară cu adevărat binecuvântată!

Astăzi m-am întâlnit întâmplător cu o mămică transfigurată! Lucrează într-o instituție în care eu tocmai intrasem să îmi rezolv câteva probleme legate de taxe și impozite. 

"Părinte... Cred că mă cert cu toată biserica!"  Fetița doamnei este "în an terminal", clasa a 8-a, " cum e posibil așa ceva? Să întârzie până la ora aceea..." Ora aceea era ora 20. "M-ă știți eu sunt credincioasă!"   "Nu prea vă mai știu" -zic eu. Că ce... "Profesoara de religie a venit sa ii facă fală soțului care este preot acolo?" Și discuția a mai continuat puțin, eu sugerându-i ca vom mai vorbi despre asta și altă dată. A plecat! Reușise să îmi umbrească puțin ziua.

Acum când scriu, stau și mă gândesc... Cât de mulți or fi fost "cei" care vorbeau prin dânsa? Sau dânsa devenise una dintre "ei"? Se știe că îndepărtarea de Biserică duce la îndrăcire. 

Trăim într-o lume..... Pe copii îi apucă leșinul pe la slujbe... Unii părinți credincioși(?) se supără că le întârzie copilul la biserică si nu prin cluburi... Bărbații se plimbă ținându-se-se de mână prin micul nostru orășel... ( nu am văzut eu dar mi-a povestit băiatul). Ce să mai zic? Să fumezi pe stradă, să bei, să arunci gunoaie pe stradă, sa alergi fugărit de câini sunt acum lucruri normale. Nu ni se mai par ieșirea din comun. 

Nu credeam ca cineva să se supere că odrasla merge la biserică, fie și de gura profesorului.
Probabil că dacă mergeau în club, bar.... Era mai bine. Se relaxau. Așa la biserică.... Putea să leșine...

IARTĂ-NE DOAMNE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu