Iubiţi credincioşi!
Să ne imaginăm, tabloul trist al Evangheliei de astăzi. O
mamă îndurerată, pe deasupra şi văduvă, merge înaintea cortegiului funerar,
care îl conduce pe ultimul drum pe unicul său fiu. Lacrimi de durere i se
preling pe obrajii palizi iar pieptul îi tremură în suspine neîntrerupte. Alte
femei, după obiceiul oriental, plâng şi bocesc şi ele, accentuând atmosfera de
supremă tristeţe în care se aflau toţi cei de faţă. Plâns bocete, suspine,
dinţi scrâşnind, lacrimi de durere, toate la moartea neînţeleasă a unui tânăr.
Să stăm puţin şi să ne gândim de ce suntem noi trişti la
moartea unui om apropiat? De ce plângem şi ni se pare că lumea se sfârşeşte în
acel moment şi parcă am vrea şi noi să îl însoţim pe cel drag în moarte? În
primul rând plângem pentru că ne despărţim de cineva drag, apoi plângem pentru
că nu înţelegem ce este moartea şi nu ştim ce se va întâmpla cu noi când
părăsim acest pământ.
Numai Dumnezeu cunoaşte această taină, precum spune
Psalmistul „că El a cunoscut zidirea noastră, adusu-şi-a aminte că ţărână
suntem. Omul ca iarba, zilele lui ca floarea câmpului; aşa va înflori. Că vânt
a trecut peste el şi nu va mai fi şi nu se va mai cunoaşte încă locul său” (Ps.
102, 14+16). Cât de trecătoare este firea omului, un simplu vânt şi nu mai
suntem. O adiere, şi......... gata. De aceea Sf. Apostol Iacov exclamă „Căci ce
este viaţa voastră? Cu adevărat floare şi abur şi rouă de dimineaţă, care se
arată pentru puţină vreme şi apoi piere” (Iac. 4,14).
Oare asta este omul? O floare care dispare la prima boare de
vânt sau un abur efemer? Oare după aceasta ne aşteaptă nefiinţa, inexistenţa
eternă?
La toate acestea şi poate la mai multe se gândeau cei care îl
însoţeau pe tânărul mort la groapă. Şi dintre toţi, mama sa, văduva din Nain,
care se afla încă odată în faţa morţii cuiva drag, suferea cel mai tare. (Despre moarte şi
întristare, înviere şi bucurie - dc.
Vasile Tudora)
Iubiţi
credincioşi!
Ce este moartea? Unii ar răspunde că
„ Moartea este de fapt o trecere, o transformare care face parte din destinul
nostru. Ideea de moarte este singura pe care oamenii nu o privesc direct în
faţă şi totuşi, a preocupat mintea omenească, de când omul a „apărut” pe pământ”;
Altii definesc moartea ca fiind opusul vieţii; Sau „Moartea
pentru om este sufletul fără casă, fără trup”, un scriitor Sienkiewicz spunea: „Moartea
e un abis, în care deşi ştim că trebuie să pătrundem cu toţii, de câte ori
intră acolo cineva drag şi apropiat, în noi, cei rămaşi pe marginea prăpastiei,
se sfâşie sufletul de teamă, jale, disperare
De ce murim? Altă
întrebare care îl frământă pe om. Oamenii de ştiinţă răspund că „Moartea “naturala” se datoreaza procesului de imbatranire a
organelor, proces cauzat de o “problemă” de programare a genelor, numita “problema
de multiplicare” sau mai bine zis: “problema replicarii sfârşitului
de cromozom“. O Celula cand moare, o alta celula (copie) este creata
in locul ei, o replica de 99.999% insa nu 100%”.
Răspunsul îl găsim în Sfânta Scriptură. „A dat apoi Domnul
Dumnezeu lui Adam poruncă şi a zis: "Din toţi pomii din rai poţi să
mănânci, Iar din pomul cunoştinţei binelui şi răului să nu mănânci, căci, în
ziua în care vei mânca din el, vei muri negreşit!” (Facere II, 16, 17). Omul nu
a fost neascultător şi a ales moartea. Sfântul Apostol Pavel spune mult mai
clar „Pentru că plata păcatului este
moartea, iar harul lui Dumnezeu, viaţa veşnică, în Hristos Iisus, Domnul
nostru”.(Romani VI, 23).
La alungarea
omului din Rai, Dumnezeu i-a promis acestuia un Răscumpărător, adică pe Hristos
Domnul nostru, cel care va răscumpăra din moarte pe om.
Doresc să
vorbim puţin despre cum ne naştem, despre cât de important este ca omul
(barbatul+femeia) să nască copii.
„Ştiinţa
medicală modernă că Oul fătului ia Naştere prin Unirea celulei dăruite de la
bărbat cu cea oferită de femeie. În acest Ou apare chiar din primele zile o
Pulsaţie miraculoasă ca de o Inimă, din care se prefigurează cele trei părţi,
Capul, Pieptul şi apoi Pântecele şi Membrele. Teologic, Mistic se spune că
imediat de la formare Fătului, Informaţia acestuia atrage Taina Creări de către
Dumnezeu a Noului Suflet.
Mistic, se
spune că Dumnezeu Creează un Suflet Specific care se potriveşte perfect
trăsăturilor de caracter ale părinţilor.
Sufletul
nostru, în învăţătura Creştină este Asemănare de Hristos, ca Mântuitor Fiu al
Neamului Omenesc.
După Căderea
din Rai, Toate Sufletele Copiilor sunt creeate de Dumnezeu cu Destin-Misiune
Hristică, adică de Mântuire.
După cum
Hristos Se Întrupează ca Om pentru Mântuirea Neamului Omenesc, Luând Păcatele
Oamenilor ca să le Curăţească, la fel Fiecare Suflet de Copil este creat de
Dumnezeu cu Destin de Asemănare Hristică, de Mântuitor al Unor Părinţi.
Orice Suflet
se Naşte doar în Acceptarea Menirii de Mântuitor al Unor Părinţi. De aceea
odată cu Oul Fătului care are în Sine toată Informaţia Genetică a Părinţilor,
Dumnezeu creează Un Suflet căruia îi Dă Puteri Speciale-Daruri specifice după
Păcatele Părinţilor. Astfel că Sufletele Nou Create, sunt Investite cu Puteri
reale de Mântuitor real al Părinţilor.” (Medicina Isihasta, Ghelasie Gheorghe)
Părinţii îmbunătăţiţi ai Bisericii, spun că „Fericiţii
Părinţii care au Copii şi Vai de cei care nu au Copii-Mântuitorii lor. Fără
Copii în mod Obişnuit nu este Mântuire după Căderea din Rai. Nu spune Sfântul
Apostol Pavel „Dar ea –femeia– se va mântui prin naştere de fii, dacă va
stărui, cu înţelepciune, în credinţă, în iubire şi în sfinţenie” (I Timotei II
14, 15)?
Nu ştim oare
cât de supăraţi erau Zaharia şi Elisabeta, pentru că erau sterpi? Sau Ioachim
şi Ana? Iar atunci când au zămislit, unii pe Înaintemergătorul Domnului, pe
Ioan Botezătorul iar Ioachim şi Ana pe Sfânta Fecioară Maria, care i-au mântuit
nu numai pe părinţiilor ci au contribuit la mântirea tuturor oamenilor care
cred în Hristos.
Sunt oameni
cărora Dumnezeu nu le Dăruieşte prunci. Aceştia pe vremea Mântuitorului erau desconsideraţi
de semenii lor şi ocărâţi. Elisabeta, mama Înaintemergătorului spune „Că aşa
mi-a făcut mie Domnul în zilele în care a socotit să ridice dintre oameni ocara
mea”(Luca I, 25)
Sunt oameni
care refuză Darul lui Dumnezeu. Oare cum să fie ei numiti? Cei care refuză
Darul lui Dumnezeu, adică cei care, cu bună ştiinţă aleg să întrerupă sarcina
după cum ei mărturisesc, adică mai pe direct să Ucidă, cum pot fi numiţi?
Ucigaşi? Neoameni? Cel mai potrivit pot fi numiţi, NEMÂNTUIŢI.
Iubiţi
credincioşi!
Revenind la
femeia văduva al cărei fiu murise, din Evanghelia citită astăzi, înţelegem
durerea ei ne transpunem suferind şi noi. Fără soţ şi acum fără fiu, femeia se
simte a nimănui. Dar în realitate nu e a nimănui, ci e a lui Dumnezeu care
poartă de grijă tuturor.
Hristos îi
redă femeii speranţa, bucuria, viaţa, îi redă acesteia fiul înviat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu